Diagnos Lewybody

Lewybody demens (LBD) är en demensform som utvecklar både Alzheimers och Parkinssons sjukdom.

Lewy bodies, eller Lewykroppar, är små runda proteinsamlingar i nervcellerna. Deras närvaro förhindrar cellerna att fungera normalt.

Kännetecknande för LBD är stort sömnbehov, darrningar, synhallucinationer, störd drömsömn, trippande gång, svårt att sätta sig och att klä på sig. Även svårt att svälja, talar tyst och stel ansiktsmimik. Tal-, minnes- och lokaliseringsproblem.
Behöver mycket stöd i det vardagliga livet!

torsdag 16 maj 2013

Denna vecka

Denna vecka är en vecka som det mesta går fel......som räkningar som ligger kvar på Internet för att jag har missat att Swedbank måste ha två dagar på sig efter att lönen kommit!

Har alltid haft postgiro och min man har fixat mina bakgiroräkningar när han har betalat in sina räkningar. Men nu har jag ju tagit över hans ekonomi och betalar även hans räkningar. Och det  går ju bra.....men det kan bero på att han får pension den 18:e
Jag får min lön den 26/27:e och för att förenkla min vardag så har jag lagt in datum då mina räkningar ska betalas.......och där är inte jag och banken sams!

Nu har jag lärt mig den hårda vägen....påminnelserna har börjat ramla in och i går (15/5) upptäckte jag att alla räkningar inte gått iväg som de skulle.....som bensinräkningen och försäkringen på kolonistugan.
Om jag blev arg - ja, men mest irriterad!

Jobbig vecka eftersom jag i min almanacka hade skrivit in att jag skulle på ett möte i Stockholm den 16/5 och bokade tågbiljett till den 15/5..... Vad blev fel?
Jo, jag hade skrivit fel i almanackan, och sedan när jag skulle köpa biljetten så gick jag efter det som stod i inbjudan, bokade biljett efter den..........och såg inte att jag hade två olika datum.

Tankarna fortsätter om framtiden, ska träffa mina fina döttrar i helgen (tillsammans med fina sonen) så då mår jag nog bättre. Och maken gillar nog det också för han gillar inte när det går dåligt för mig, han känner av mitt humör :(

Kram till er alla, Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar