Diagnos Lewybody

Lewybody demens (LBD) är en demensform som utvecklar både Alzheimers och Parkinssons sjukdom.

Lewy bodies, eller Lewykroppar, är små runda proteinsamlingar i nervcellerna. Deras närvaro förhindrar cellerna att fungera normalt.

Kännetecknande för LBD är stort sömnbehov, darrningar, synhallucinationer, störd drömsömn, trippande gång, svårt att sätta sig och att klä på sig. Även svårt att svälja, talar tyst och stel ansiktsmimik. Tal-, minnes- och lokaliseringsproblem.
Behöver mycket stöd i det vardagliga livet!

måndag 5 maj 2014

Lite foton

Har bytt dator och det tar lite tid att komma igång med den nya. Men här kommer de foton som jag lovade i förra inlägget:

Fram/baksidan av min broschyr till mina föreläsningar.


Insidan av broschyren


Det är vår gemensamma dotter Stina, som har gjort denna fina broschyr. En process för oss båda och som varit nyttig!

Har även beställt visitkort, se nästa bild.


Och för att kunna ha koll på min föreläsning (har Powerpoint) så har jag gjort collage av mina minnesanteckningar som stöd för minnet. Tycker de blev rätt fina!

Den 14 maj har jag min första föreläsning, ska bli spännande. Håll tummarna för mig, från 18.30

Kram Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar