Diagnos Lewybody

Lewybody demens (LBD) är en demensform som utvecklar både Alzheimers och Parkinssons sjukdom.

Lewy bodies, eller Lewykroppar, är små runda proteinsamlingar i nervcellerna. Deras närvaro förhindrar cellerna att fungera normalt.

Kännetecknande för LBD är stort sömnbehov, darrningar, synhallucinationer, störd drömsömn, trippande gång, svårt att sätta sig och att klä på sig. Även svårt att svälja, talar tyst och stel ansiktsmimik. Tal-, minnes- och lokaliseringsproblem.
Behöver mycket stöd i det vardagliga livet!

torsdag 4 september 2014

Vad mycket jag lär mig!

Det bästa med mina föreläsningar är:

# Jag får möjlighet att informera om Lewybodydemens
# Jag får möjligheten att säga "Man har en demenssjukdom" istället för "Hen är dement"
# Jag får möjlighet att tala om min frigörelseprocess, Min Mentala Skilmässa
# Jag får möjlighet att läsa upp min "dikt"

Men det viktigaste är;
# Jag får träffa så många och fina personer!
# Jag får själv lära mig så mycket genom mina samtal med er efter föreläsningen

Om inte Ni fanns, vem skulle jag då prata till? Tack för att ni finns och tack för att Ni ville lyssna till mig!

Kram Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar